Dzień Bardzo Dobry # 5

10.11.16 Komentarze 0

Nie potrafię wybaczać.
Z wielką precyzją potrafię opisać co było nie tak, kiedy to się stało, gdzie i w jakich okolicznościach..
Pamiętam minę Benia, kiedy krzyczałam o taką bzdurę, że wstyd się przyznać.
Pamiętam, jak bardzo nie potrafiłam zaufać Bogu, kiedy leżałam w szpitalu z zagrożoną ciążą.
Pamiętam, jak się buntowałam, kiedy rodzina mi się sypała.
Pamiętam, okres dumy i wiecznego niezadowolenia z życia.
Pamiętam.
Bo ja nie potrafię wybaczać sobie.



Zły dba o to, żebym pamiętała.
Tamte słowa. Tamte myśli. Rzeczy, które zrobiłam i te, które mogłam zrobić, a byłam zbyt leniwa, nieczuła, stchórzyłam..
Błędy, które są już przeszłością, a których ja sama nie potrafię sobie wybaczyć.
I wtedy nie ważne jest dla mnie, ile razy mówiłam do dzieci z miłością- ważny jest ten raz, kiedy znowu zdarzyło mi się podnieść głos.

Nigdy się nie zmienisz!
Zawsze będziesz ...
Widzisz? Znowu to zrobiłaś!

Czy te myśli też czasami Cię okradają? Z radości, z poczucia wartości, którą mamy w Bogu, a nawet z pewności zbawienia..?
Nie daj się okradać! Zły przychodzi żeby kraść, ale Stwórca oferuje nam życie w obfitości (Jan 10;10). Nie pozwól diabłu ciągnąć cię w dół z powodu tego, co było.
Przeproś Boga. Proś o przebaczenie dzieci, męża, przyjaciółkę.. i żyj.
Czy potrafisz sobie wybaczyć i iść dalej bez oglądania się wstecz? Bez poczucia winy, wstydu i żalu do samej siebie?

Zapominam o tym, co za mną,
i uparcie sięgam po to, co przede mną; 
zdążam do celu, do nagrody..
Filipian 3;13-14


Pan Bóg chce dać nam przebaczenie.
Musimy uczyć się je przyjmować i zostawiać nasze grzechy tam, gdzie ich miejsce.. pod krzyżem.
Bóg chce wybaczać i wybacza, jeśli tylko o to prosimy. Nie ma takiej rzeczy, której nie mogłabyś Mu wyznać.
On wiedział o każdym naszym grzechu, zanim go popełniliśmy, a jednak oddał za nas życie, więc.. po co rozpamiętywać? To nie ma sensu, a jednak jesteśmy w tym bardzo dobre.. prawda?

Nasz Bóg zapomina.
Nigdy więcej nie wypomni nam naszych potknięć i upadków.
Nigdy nie wskaże na nas palcem krzycząc: Znowu to zrobiłaś!



Będę miłosierny mimo ich nieprawości 
i nie wspomnę więcej ich grzechów.

Hebrajczyków 8;12


Nasz Ojciec jest dawcą nowych początków i kolejnych szans.. więc wstań!
Otrzep kolana.
Podnieś swój wzrok na Jezusa, szukaj Bożego zaopatrzenia i pomocy w każdej sytuacji twojego życia.
Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz, dając z siebie sto procent.
A jeśli znowu się potkniesz.. jeśli znowu popełnisz błąd, powiedz przepraszam i... wróć do zmywania naczyń.
Odpisywania na maile.
Układania wieży z klocków.
Idź na spacer, tak jak postanowiłaś przed tą felerną kłótnią..

Skoro Bóg wybaczył Ci i postanowił rzucić to w niepamięć, dlaczego Ty miałabyś żyć w poczuciu winy?
Pozwól się uwolnić od ciężaru wczorajszych niepowodzeń.
Zbyt proste?
Poznaj Bożą łaskę, Moja Droga..


Niewyczerpane są objawy łaski Pana, 
miłosierdzie Jego nie ustaje.
Każdego poranku objawia się na nowo, 
wielka jest wierność Twoja.
Treny 3;22-23


Pewien człowiek twierdził, że często miewa sny, w których rozmawia z Bogiem.
Kiedy opowiedział o tym swojemu pastorowi, ten nie do końca mu uwierzył. Potrzebował dowodu, dlatego poprosił:
'Kiedy następnym razem Bóg znowu odwiedzi cię we śnie, poproś Go, aby powiedział ci o największym grzechu, jaki kiedykolwiek popełniłem.'
Pastor miał bardzo bogatą przeszłość.. Bóg miał z czego wybierać.
Po pewnym czasie, pastor znowu spotkał tego mężczyznę. Zapytał go więc: 'Czy Bóg znowu rozmawiał z tobą we śnie?'
'Tak, oczywiście!', powiedział z uśmiechem.
'W takim razie, jaki grzech Bóg wymienił jako najgorszy ze wszystkich moich grzechów?'
Człowiek odpowiedział: 'Kiedy Go o to zapytałem, On popatrzył mi prosto w oczy i krótko odpowiedział:
'Nie pamiętam.'

Bóg zapomniał.
Może przyszedł czas, żebyś Ty też zapomniała?