Garść inspiracji # 1

9.11.17 Komentarze 6

Nie wiem, czy to ta jesień i zmrok o szesnastej, czy to może moje ciągłe zmęczenie i ogólny spadek nastroju, ale potrzebuję podwójnej dawki motywacji, w każdej dziedzinie życia.
Tak na już!

Pomyślałam, że może nie jestem sama.
Może wy też chcecie spróbować nowych rzeczy, zainspirować się, może moje sposoby sprawdzą się też u was?
Dlatego zamiast marudzić, spisałam dla was kilka hitów moich ostatnich miesięcy, niekiedy lat.

Co jakiś czas spróbuję dzielić się z wami moimi małymi i wielkimi odkryciami z różnych dziedzin życia.
Znajdzie się tu wszystko, co ułatwia nam codzienność, co się u nas sprawdza, co mnie wzruszyło, zainspirowało, rozbawiło..
Dzisiaj pierwsza garść inspiracji.

1. Czysto? Naturalnie!
Coraz bardziej staję się wrażliwa na wszystko co chemiczne, zanieczyszczone i sztuczne. Od długiego już czasu staram się jeść zdrowiej, ale ostatnio zaczęłam również przyglądać się chemii której używam w domu na przykład do sprzątania.
Już od bardzo dawno temu słyszałam o mocy octu, sody, soku z cytryny, szarego mydła, kwasku cytrynowego, olejków eterycznych.. niestety nigdy nie zdobyłam się na to, żeby spróbować tego we własnym domu.
Stan zdrowia moich dzieci zmobilizował mnie jednak do pierwszych prób i jestem zachwycona! Potocznie mówiąc jaram się eko sprzątaniem! Biegam po domu ze spryskiwaczem wypełnionym wodą z octem (w proporcjach 50:50) i czyszczę tym dosłownie wszystko - lustra, okna, blaty, toaletę, zlew.. zapach jakoś się nie roznosi i nikogo nie drażni. Pasta z sody i wody to idealny sposób na wybielanie fug i osad w prysznicu, w wannie, a zlew w kuchenny (który nawiasem mówiąc był już w opłakanym stanie) doczyściłam bez użycia chloru, za to sodą, cytryną i odrobiną chęci.
Naturalne olejki eteryczne sprawiają, że sprzątanie staje się nie tylko bardziej przyjemne, ale i bardziej efektywne. Przykładowo olejek z drzewa herbacianego, wykazuje silne działanie antybakteryjne.
Możliwości jest mnóstwo!
Wreszcie nie przejmuję się tym, że Malutka stoi obok mnie w czasie sprzątania, co często było po prostu nieuniknione. Nie martwi mnie, że wdycha spryskiwacz do szyb lub zapach/smród chloru w czasie czyszczenia toalety, co z pewnością nie sprzyjało jej problemom z oddychaniem.
Więcej na ten temat na tym blogu: ZIELONY ZAGONEK
Polecam całym sercem!

2. Pasta z kurkumy i złote mleko
Prawdziwy hit!
Pasta jest prosta do zrobienia, tania, smaczna i skuteczna.
Okres chorób w pełni, dlatego potrzebujemy wzmocnienia i porządnej dawki naturalnych wspomagaczy w walce o zdrowie.
Kurkuma to prawdopodobnie najzdrowsza przyprawa na świecie. Ma działanie antynowotworowe, pomaga zapobiegać infekcjom wirusowym, bakteryjnym i grzybiczym. Wzmacnia i oczyszcza. Zawarta w niej kurkumina doskonale sprawdza się w przypadku zwykłego przeziębienia, jak i poważniejszych chorób.
Aby kurkuma uwolniła wszystkie swoje prozdrowotne właściwości, zaleca się gotowanie jej w wodzie przez co najmniej 8 minut, dlatego pasta z kurkumy jest idealnym rozwiązaniem.
Pastę można dodawać do koktajli, do zup, dresingów i innych potraw. Smak kurkumy ubogaci wiele dań!
Można też pić tzw. złote mleko, które nie tylko dobrze smakuje, ale szybko stawia na nogi w razie choroby.
Samą kurkumę warto dodawać do rosołu - oprócz korzyści zdrowotnych, nadaje mu wspaniały kolor.

Przepis na pastę:
1 opakowanie kurkumy (20g)
ok. 250ml wody
Zagotuj wodę, dodaj kurkumę.
Gotuj ok. 10 min. mieszając do czasu, aż woda wyparuje i zostanie coś w postaci gęstej pasty. Uważaj, żeby nie przypalić!
Pastę przechowuj w lodówce, najlepiej w szklanym słoiczku. Idealny jest taki po koncentracie pomidorowym.

Złote mleko:
1-1,5 łyżeczki pasty z kurkumy
1 szklanka mleka - zwykłe lub roślinne
1 łyżeczka oleju (sezamowy, lniany, z pestek dyni..)
miód do smaku
szczypta pieprzu (działanie kurkumy w połączeniu z pieprzem jest 20 razy silniejsze niż bez)
pół łyżeczki cynamonu (opcjonalnie)
goździki (opcjonalnie)
Podgrzej lekko mleko, dodaj pastę i pozostałe składniki, wypij ciepłe.
Można pić codziennie.

Jakiś czas temu, kiedy po niecałym tygodniu przerwy w chorobie, znowu zaczęli gorączkować, kaszleć, smarkać itd. Serwowałam im złote mleko, syrop z czosnkiem i cebulą oraz propolis.
Chorowali cały jeden dzień, po czym poszli do szkoły i przedszkola.. choroba nie wróciła do dziś.
Działa.

3. O.... mega!
Mój prosty sposób na przemycanie zdrowych i niezbędnych (!) tłuszczy w diecie moich dzieci, to dodawanie dobrej jakości oliwy z oliwek, oleju rzepakowego (lub innego zdrowego oleju) do soczków, najlepiej gęstych.
Wiadomo, że najlepszy jest sok świeżo wyciskany, jeśli jednak nie macie takiej możliwości albo czasu, to użyjcie kupnego o dobrym składzie.
Ja często kupuję sok Karotka z Biedronki, ale tylko w kombinacji smakowej Marchew + Banan + Jabłko, bo inne rodzaje zawierają dodatki w postaci aromatów. W Lidlu można kupić np. dobre smoothie (w lodówce), które też się nadają. Wszystko zależy od tego, co lubi dziecko. Dobre są też wszelkiego rodzaju soki tłoczone na zimno.
Moja Malutka pije taki soczek z tłuszczem bez mrugnięcia okiem. Próbowałam też z olejem lnianym, jednak lniany posmak okazał się być niestety zbyt mocny.
Można też zmiksować kawałek awokado z sokiem lub koktajlem. Awokado jest neutralne w smaku i bardzo zdrowe. W Polsce mało się mówi o dodawaniu tego owocu do pierwszych przecierów i deserków dla dzieci, a to naprawdę świetny sposób na dostarczanie kwasów omega-3 w prosty sposób.

4. Sposób na pietruszkę
Moja babcia już jakiś czas temu wykopała ostatnie pietruszki i o natce prosto z ogródka, jedzonej w ogromnych ilościach, nie ma już niestety mowy.. a szkoda.
Natka pietruszki to bogactwo witamin! Wzięłam więc sprawy w swoje ręce i zaczęłam hodować natkę na parapecie kuchennym. Trzeba tylko odciąć końcówki pietruszki (od strony z której wyrasta nać) i po prostu wsadzić je do ziemi. Za jakiś czas powinna zacząć rosnąć natka :)
Czasami już w sklepie można zauważyć pietruszki, które zaczynają puszczać natkę. Najlepiej zasadzić właśnie takie końcówki - będzie po prostu szybciej.

5. Proverbs 31
Kocham słuchać i czytać Lysę Terkeurst. Pisałam o jednej z jej książek TUTAJ.
Zaangażowana jest w służbę Proverbs 31, które znane jest w chrześcijańskim świecie bardzo dobrze. Inspiruje tysiące kobiet, wspiera, zachęca.. robią po prostu mnóstwo dobrego.
W swojej ofercie mają między innymi rozważania i studium biblijne oraz aplikacje na telefon, które ułatwiają codzienną podróż z Bogiem. Można również zamówić sobie codzienne rozważanie wprost na maila. Polecam, bo sama korzystam. Jedynym warunkiem jest znajomość języka angielskiego.
Jeśli chodzi o samą Lysę, oprócz książek, polecam posłuchać jej on-line, na You Tube są dostępne jej wykłady  TUTAJ 
Słucham, kiedy tylko mam chwilę. Naprawdę warto.

Ostatnio na swojej stronie na FB Lysa zamieściła krótki filmik (TUTAJ) w którym powiedziała, że ma raka piersi. 10 listopada czeka ją obustronna mastektomia.
Sposób, w jaki podchodzi do tego problemu, zadziwia mnie do dzisiaj.
Ten spokój, ten uśmiech, ta radość w Bogu i kompletne zaufanie. Ogromna inspiracja!
To jest właśnie pokój, który przewyższa wszelki rozum. Pokój, który może dać TYLKO Bóg.
Może pomyślisz, po co to umieszczam..
Pośród setek kobiet które odwiedzają to miejsce, może znajdzie się jedna, albo więcej, które jakiś czas temu usłyszały tę samą diagnozę.
Mam nadzieję, że to krótkie świadectwo tej zwykłej kobiety pomoże komuś przejść te ciężkie chwile w Bożej bliskości, w Bożej radości, w pełni nadziei i wiary, że Bóg wszystko trzyma w swoich rękach.
Bo Bóg jest dobry.
Bóg jest dobry dla każdej z nas.
Bóg jest dobry w byciu Bogiem.

6. Tanie książki
Dyskont książkowy Aros jest sprawdzony przeze mnie już naprawdę wiele razy.
Za każdym razem bardzo szybka dostawa, żadnych problemów, pomyłek..
Przesyłka tania jak barszcz, nawet za pobraniem.
Książki są tańsze niż w księgarniach czy empiku nawet o kilkanaście złotych. Chociaż i w empiku w czasie promocji można spotkać bardzo okazyjne ceny. W Aros plus jest taki, że nie trzeba polować na promocje ;)
Ogromny wybór, a kiedy tylko wchodzą jakieś nowości - od razu mają to u siebie.
Kompletuję całe serie wymarzonych książek dla siebie i dla moich dzieci.
Zbliżają się Święta. Jeśli chcecie kupić książki w prezencie, polecam zrobić zakupy właśnie tam.
TUTAJ jest ich strona.

7. Diagnoza
Jeśli szukacie dobrego serialu, to Diagnoza na mojej osobistej liście plasuje się bardzo wysoko.
Prawdopodobnie większość z was wie o jaki serial chodzi, ale gdyby ktoś jeszcze nie miał okazji zobaczyć, to polecam.
Inteligentny, bardzo wciągający, z dobrą obsadą i bez mnogości zdrad, co zawsze denerwowało mnie w większości polskich produkcji..
Do tego kręcony kilka kilometrów ode mnie i śląskiej godki można trocha posłuchać ;)
Naprawdę dawno nie oglądałam tak dobrego serialu.
Kto musi uzupełnić braki, wszystkie odcinki można zobaczyć on-line TUTAJ.

8. GGDuo 'Cisza'
Najlepiej słuchać, kiedy wokół cisza.
Głos Gabrysi baaaardzo mnie uspokaja i pomaga mi wyciszyć się w Bożej obecności..
Pan Jezus jest naszym odpoczynkiem.
On jest naszą ciszą.



 Na koniec werset, który może stać się codzienną bronią w walce ze zniechęceniem, depresją, brakiem sił w trudnym czasie..

Twa dobroć i łaska nie odstąpią mnie na krok
przez resztę dni mojego życia.  
                                                                     Psalm 23;6                                                              
Dajcie znać, czy interesują was takie posty :)




6 komentarze

Napisz komentarze
Anonimowy
AUTOR
9 listopada 2017 15:24 skasuj

Wspaniała garść inspiracji. Dziękuję serdecznie. Dorotheos

Odpowiedz
avatar
Anonimowy
AUTOR
9 listopada 2017 17:36 skasuj

Bardzo lubię Twego bloga Nadio! Zaglądam codziennie, a post jest super! Ja książki zamawiam na czytam.pl-polecam i serdecznie pozdrawiam:) J.

Odpowiedz
avatar
9 listopada 2017 20:01 skasuj

Mam nadzieję, że coś się przyda :)

Odpowiedz
avatar
Asia
AUTOR
17 listopada 2017 22:47 skasuj

Tak,tak. Bardzo nas interesują :) Wspaniała garść inspiracji. Dziękuję i proszę o wiecej. Pozdrawiam. Asia

Odpowiedz
avatar
Anonimowy
AUTOR
5 października 2020 22:09 skasuj

Bardzo ciekawie to zostało opisane.

Odpowiedz
avatar